wtorek, 15 października 2019

"Odkąd Cię poznałam" Iwona Sobolewska - RECENZJA















"Odkąd Cię poznałam"
Autor: Iwona Sobolewska
Wydawca: Wydawnictwo Dragon
Ilość stron: 300
Data wydania: 02.10.2019








Mam bardzo duży sentyment do powieści Iwony Sobolewskiej i cieszę się, że po tych kilku latach przerwy, ponownie mogłam zatracić się w jej piórze i ani trochę się nie zawiodłam! 
"Odkąd Cię poznałam" to strzał w dziesiątkę, jeżeli mamy ochotę na świetnie napisaną historię, która da nam wiele do myślenia. Autorka nie tylko skupia się na nastoletnich rozterkach, ale również porusza bardzo ważne, przede wszystkim ciężkie tematy, w wyniku których pewne decyzje mogą odbić się na naszej przyszłości.   
W dodatku pierwszy raz miałam styczność z historią o tak nietypowej konstrukcji, otóż akcja dziejąca się w teraźniejszości, jest zaledwie naparstkiem każdego z rozdziałów. Natomiast cała opowiedziana historia opiera się na wspomnieniach sprzed dziesięciu lat. Niesamowity zabieg, który nie tylko urozmaica historię, ale również utrzymuje ją w melancholijnym klimacie.


Naszą główna bohaterką jest Blanka, która zazwyczaj stroni od ludzi w wyniku bolesnej przeszłości. Dziewczynie ciężko jest pogodzić się ze stratą, dlatego też nie chce nawiązywać żadnych bliższych relacji. Jednak kiedy w nowym miejscu poznaje braci Borkowskich oraz ich znajomych, jej życie nie dość, że staje się barwniejsze to również pojawia się pewien Piotrek, który zdecydowanie dla Blanki staje się bliższy. Niestety tak się składa, że to jej koleżanka jest w związku z Piotrkiem, ale głowę Blanki zaprząta również pewien dość nieprzyjemny chłopak Aleks.
Aleks z pewnością jest bardzo zagadkową postacią, chłopak nie tylko sprawia wrażenie niedostępnego, ale również bardzo się troszczy o naszą bohaterkę. Należy do tej samej paczki znajomych, zatem wszyscy bardzo często się spotykają, tylko dlaczego Aleks tak dziwnie się zachowuje? Jakie skrywa sekrety?

Nastoletnie miłości, trudne decyzje, silne uczucia owiane tysiącem tajemnic. 

Jak myślicie, czy Blanka będzie gotowa poznać bliżej pewnego buntownika, a może to Piotrek będzie jej jedynym wyborem?

Będzie zabawnie, szalenie i uroczo. Nie zabraknie również bólu czy tęsknoty, a relacje, które poznamy będą momentami bardzo skomplikowane. Jednym słowem życie naszych postaci jest burzliwe, podparte wieloma tajemnicami, bolesnymi wspomnieniami oraz niesamowicie silnymi emocjami.


"Odkąd Cię poznałam" to z pozoru lekka i przyjemna historia, która z każdą następną stroną ukazuje swoje mroczne oblicze, przepełnione bólem i cierpieniem, ale również nadzieją na lepsze jutro. To zdecydowanie jedna z tych powieści, które dają wiele do myślenia i z pewnością nie dadzą o sobie zapomnieć. Iwona Sobolewska kolejny raz udowodniła, że potrafi zaskoczyć pomysłem na fabułę jak i wykonaniem całej historii, gdyż z taką budową powieści, nigdy jeszcze nie miałam styczności. Serdecznie Was zachęcam do zapoznania się z twórczością tej autorki, a sama już wyczekuję kolejnych historii!    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz